یا فاطِمَهُ اشْفَعى لى فِى الْجَنَّهِ…

یا فاطِمَهُ اشْفَعى لى فِى الْجَنَّهِ…

بسم الله الرحمن الرحیم
قال موسی بن جعفر (علیه السلام):« قُمْ عُشِّ آل محمَّد وَ ماوَی شیعَتِهِم »
قـــــم آشیانه آل محمد صلوات الله علیها و جایگاه پیروان آنان است. بحارالانوار، ج 60 ، ص 218
یا فاطِمَهُ اشْفَعى لى فِى الْجَنَّهِ…
دختر آفتاب را هفت نقطه است...
و او دختر هفتمین نور آسمان ها و زمین است...
پرده داران سحر، طلوع صبح را!
با نام او ، راز کنند !
در آن آسمان هفتم !
نیست جز او زهره ی زهرا !
دختر آفتاب !...

دختر آفتاب

کد آهنگ

پخش زنده حرم
پیوندهای روزانه

روزی امام رضا(ع) به سعد فرمود: «ای سعد! قبری از ما نزد شماست.»
«جانم فدایت قبر فاطمه(س) دختر موسی‌بن جعفر(ع) را می‌فرمایید.»«آری. هر کس قبرش را زیارت کند آن‌گونه که حق وی را بشناسد پاداشش بهشت است. هنگامی که به کنار قبر آمدی بالای سر آن حضرت رو به قبله بایست و 34 مرتبه «الله‌اکبر» 33 مرتبه «سبحان‌الله» و 33 مرتبه «الحمدالله» بگو و سپس زیارت نامه حضرت را بخوان.»(2)
برخی احادیث نقل شده از کریمه اهل بیت:کریمه اهل بیت(س) در راه زنده نگهداشتن دین اسلام و دوستی آل محمد(ص) حدیثی نقل کرده است. فاطمه معصومه(س) از دختر امام صادق(ع) روایتی نقل می‌کند که سلسله سندش به حضرت فاطمه‌زهرا(س) می رسد که آن حضرت از رسول اکرم(ص) نقل کرد: «آگاه باشید هر کس با محبت آل محمد(ص) بمیرد شهید از دنیا رفته است.»(3)
حضرت در جای دیگری حدیث غدیر و آن واقعه را نقل می‌کند تا این سخنان در گوش مردم هر زمان زمزمه شود و سینه به سینه بیان شود تا این حوادث و وقایع در اذهان جای گیرد و مردم به حقیقت ولایت و جانشینی به حق حضرت علی(ع) واقف شوند. فاطمه معصومه(س) این روایت را از امام صادق(ع) نقل می‌کند که سلسله سندش در نهایت به حضرت فاطمه(س) می رسد. فاطمه زهرا(ع) دختر بزرگوار رسول اکرم(ص) فرمود: «آیا فرمایش رسول خدا را در روز غدیر خم فراموش کرده‌اید که فرمود: «هرکس من مولای اویم علی(ع) مولای اوست و آیا فراموش کرده‌اید، دیگر فرمایش آن حضرت(ع) را که فرمود: «تو برای من همانند هارون برای موسی هستی.»(4)


شفاعت حضرت معصومه(س):
بالاترین جایگاه شفاعت، از آن رسول گرامی اسلام است که در قرآن کریم از آن به «مقام محمود» تعبیر شده است. همین ‌طور دو تن از بانوان خاندان رسول مکرم(ص) شفاعت گسترده‌ای دارند که بسیار وسیع و جهان‌شمول است و می‌تواند همه اهالی محشر را فراگیرد. این دو بانوی عالی قدر، صدیقه اطهر حضرت فاطمه‌زهرا(س)، و فاطمه معصومه(س) هستند. در مورد شفاعت گسترده حضرت زهرا(س) همین بس که شفاعت، مهریه آن حضرت است و به هنگام ازدواج، پیک وحی طاقه ابریشمی از سوی پروردگار آورد که در آن جمله: «خداوند مهریه فاطمه‌زهرا(س) را شفاعت گنهکاران از امت محمد(ص) قرار داد.»
این حدیث از طریق اهل سنت نیز نقل شده است. پس از فاطمه(س) از جهت گستردگی شفاعت، هیچ بانویی به شفیعه محشر حضرت معصومه(س) نمی‌رسد بر همین اساس است که حضرت امام جعفر صادق(ع) فرمودند: «با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند.»(5)
امام صادق (ع) فرمودند: «زنی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی در آنجا از دنیا می‌رود که به شفاعت او تمام شیعیان من به بهشت داخل می‌شوند.» (6)فاطمه معصومه(س) بانوی مکرمه، دخت هفتمین ستاره تابناک ولایت و امامت حضرت موسی‌بن‌جعفر عارفه کامله، دارای مقامی عالی و منزلتی متعالی و شأنی رفیع و مکانی منیع است. او کریمه اهل بیت و اجابت‌کننده دعوات و بروز کرامات که ثواب زیارت او چون اجر و پاداش زیارت ائمه هدی علیهم‌السلام با بهشت برین معادل است.
پی‌نوشت:
2- محمد، حکیمی، حضرت معصومه(س) و شهر قم، چاپ دوم، قم: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ص 40.
3- عبدالله، بحرانی اصفهانی عوالم و المعارف و الاحوال من الآیات و الاخبار و الاقوال، چاپ اول، ج 21، قم: الامام‌المهدی، ص 354.
4- همان، ص 353. 5- محمدباقر، مجلسی (1369). بحار‌الانوار، چاپ سوم، ج 60، قم: کتابفروشی اسلامی، ص 228.
6- مهدی، صحفی زندگانی حضرت معصومه(س) و تاریخ قم، چاپ پنجم، قم: صحفی، ص 39.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۱
دبیرخانه مجازی جشنواره ملی وبلاگ نویسی دختر آفتاب

جشنواره ملی وبلاگ نویسی

دختر آفتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

اسلایدر